წარეცხვის საწინააღმდეგო დროებითი და მუდმივი ღონისძიებების დეტალური პროექტის დამუშავება, როგორიცაა ბეტონის და რიპრაპის ბარაჟები და მდინარის კალაპოტის რიპრაპით მოპირკეთება.
შესრულებული სამუშაოები მოიცავდა:
ქარის ტურბინების საძირკვლებისა და საკაბელო არხების მოწყობას Bთჩ ნავთობსადენის BV03-სა და BV16-ზე.
Bთჩ ნავთობსადენის მე-15 და მე-16 ჩამკეტებზე ღობის შეკეთება.
PშG1-სა და PშG2-ზე ტურბინების გამოსატანი რკინაბეტონის ბილიკების მოწყობა.
პროექტები მოიცავდა როგორც საპროექტო, ასევე სამშენებლო სამუშაოებს.
სამშენებლო სამუშაოები მოიცავდა:
- მიწის სამუშაოებს, სადრენაჟე არხების მოწყობას, ტერიოტორიის შემოღობვას, შიდა გზებისა და ბეტონის ბილიკების მოწყობას, ტერიტორიის გამწვანებას.
- საძინებელი ნაგებობის, სამზარეულო ნაგებობისა და მათი დამაკავშირებელი დერეფნის მშენებლობას (მთლიანი ფართობი 1020.8 მ2), რაც მოიცავდა რ/ბ ლენტური საძირკვლების, საძირკვლის ფილების, სვეტების, კოჭებისა და გადახურვის ფილების მოწყობას; გარე ბლოკის კედლებისა და თაბაშირ-მუყაოს ტიხრების მოწყობას, დამუშავებასა და შეღებვას; შენობა-ნაგებობების თბოიზოლაციას; ლითონის გადახურვის კონსტრუქციების სამონტაჟო სამუშაოებს და შენობების გადახურვას გალვანიზირებული თუნუქის ფურცლებით; რკინის კარებისა და მეტალო-პლასტმასის კარ-ფანჟრების მოწყობას.
- გენერატორისა და საწვავის ავზის ფარდულის მშენებლობას.
- სამაცივრე ფარდულის მშენებლობას.
- კანალიზაციის გამწმენდი ნაგებობისა და ლელქაშის მოწყობას.
სამუშაოები მოიცავდა მილსადენების თავებზე სამონიტორინგო მაგნიტების დამონტაჟებას და მათ აგეგმვას. სულ მოწყობილ იქნა 38 ცალი მაგნიტი. ამასთან, მილსადენების გასწვრივ მოეწყო დროებითი სამონიტორინგო წერტილები.
ბაკურიანში, მდინარეებზე: ცხრაწყარო, კუმისკა-1, კუმისკა-2, ოშორა-1, ოშორა-2 მეორადი ნავთობდამჭერების პარაპეტებზე რ/ბ კონსტრუქციების მოწყობა. ასევე, 3 გენერატორისთვის რ/ბ საძირკვლებისა და სათავსი ფარდულების მოწყობა და მათი შიდა მოპირკეთების სამუშაოები. აღნიშნული მდინარეების ნაპირებზე გაბონების მოწყობა ჯამური მოცულობით 7343 მ3.
BV16-ზე და GB03-ზე ოთხი ქარის ტურბინის მოსაწყობად შესრულდა შემდეგი სამუშაოები: საპროექტო უბნების საინჟინრო-გეოლოგიური კვლევა და ტოპოგრაფიული აგეგმვა; ტურბინების საძირკვლების მზიდუნარიანობის გაანგარიშება; ობიექტებზე მისასვლელი გზების სარეაბილიტაციო სამუშაოები; სამშენებლო მოედნების მოზადება, ტურბინების რ/ბ საძირკველიბის, ანკერებისა და საკაბელო არხების მოწყობა.
სამუშაოები მოიცავდა მილსადენების გაყოლებაზე სამონიტორინგო წერტილების მოწყობას და აგეგმვას აბსოლუტურ კოორდინატთა სისტემაში. სულ მოწყობილი წეტრილების რაოდენობა – 203.
ჩატარდა საპროექტო უბნების საინჟინრო-გეოლოგიური და ტოპოგრაფიული კვლევები. საპროექტო სამუშაოები მოიცავდა ტეროტიორიების გენერალურ გეგმარებას, გამწმენდი ნაგებობის ცალკეული დანადგარების რ/ბ ფუნდამენტებს, ბეტონის გარსაცმებს, შიდა მილგაყვანილობას, ლელქაშს რ/ბ მიმღები და გამშვები ჭებით, მილგაყვანილობას გამწმენდი ნაგებობიდან ლელქაშამდე და ლელქაშიდან არსებული ხეობებისკენ. სამშენებლო სამუშაოები მოიცავდა: მიწის სამუშაოებს, ბეტონისა და რკინაბეტონის სამუშაოებს, დანადგარების სამონტაჟო სამუშაოებს, მილგაყვანილობების მოწყობასა და ლელქაშის მშენებლობას.
მდინარეების კალაპოტებისა და ნაპირების გასამაგრებელი/სარეაბილიტაციო სამუშაოები 0.7 – 1.0 მ ზომის რიპრაპბის მწყობით. სულ, სამივე მდინარეზე მოეწყო 1400 მ3 რიპრაპი.
სამუშაოს აღწერა: ტერიტორიის საინჟინრო-გეოლოგიური შესწავლა და ტოპოგრაფიული აგეგმვა. საცხოვრებელი კომპლექსი მოიცავდა შემდეგ შენობა-ნაგებობებს: 24 მაცხოვრებელზე გათვლილი საძინებელი შენობა, სამზარეულო-სასადილო შენობა, დაცვის ჯიხური, გენერატორისა და საწვავი ავზის ფარდული, კანალიზაციის გამწმენდი ნაგებობა, მოსაწევი ფარდული, ნარჩენების სათავსო, გარე სარეკრეაციო ტერიოტორია, მანქანების პარკინგი, სპორტული მოედანი. პროექტი მოიცავდა არქიტექტურული, კონსტრუქციული, შიდა და გარე ელექტროქსელების, განათების, ვიდეო სათვალთვალო სისტემების, სახანძრო უსაფრთხოების, წყალმომარაგების, კანალიზაციის, გათბობისა და ვენტილაციისა დეტალურ პროექტირებას. საპროექტო სამუშაოები შესრულდა როგორც ადგილობრივი, ასევე საერთაშორისო სტანდარტების (British Standards, IBC-2000, NFPA 101) შესაბამისად.
კვლევა მოიცავდა 4 ადმინისტრაციული შენობის განთავსების ადგილების შესწავლას, ჭაბურღილების გაყვანას, ნიმუშების აღებასა და მათ ლაბორატორიულ ანალიზს; კვლევის შედგებზე დაყრდნობით შესაბამისი საინჟინრო-გეოლოგიური დასკვნებისა და რეკომენდაციების შემუშავებას.
ბაქო-სუფსის მილსადენისა და მდ. ლიახვის გადაკვეთაზე მილსადენის მდგრადობის უზრუნველსაყოფად ჩატარდა საგანგებო სარეაბილიტაციო სამუშაოები, რომლებიც მოიცავდა გადაკვეთის გასწვრივ რიპრაპების მოწყობას ჯამური მოცულობით 3000 მ3. სამშენებლო სამუშაოების დასრულების შემდეგ მომზადდა შესაბამისი საშემსრულებლო ნახაზები.
მდ. საცხენისის გადაკვეთაზე მილსადენის 20 მ სიგანის დერეფნის ტიოპოგრაფიული აგეგმვა და მისლადენის სიღმის დადგენა; საველე მონაცემების კამერალური დამუშავება.
თბილისის ტუბერკულოზის ცენტრის ტერიტორიაზე 4 ჭაბურღილის გაყვანა (ჯამური სიგრძე 19 მ); გრუნტის ნიმუშების აღება და მათი ლაბორატორიული ანალიზი; შესაბამისი საინჟინრო-გეოლოგიური ანგარიშის მომზადება.
ოფისის 36 კონტეინერის დამაგრება წინასწარ მომზადებულ ბეტონის ბლოკებზე სპეციალური ფოლადის ელემენტების საშუალებიით
SCP-ს არეა 80-ზე გენერატორების ფარდულის არმირებული ბეტონის საძირკვლების დაპროექტება და მშენებლობა
PSG-2-ზე SCP-ს 4” ურდულისთვის ანაკრები არმირებული ბეტონის ჭის დამზადება და დამონტაჟება.
ლტოლვილთა დროებითი განსახლებისთვის თბილისში მდებარე 6 შენობის საგანგებო შეკეთებითი სამუშაოების ჩატარება
WREP-ის მდინარეებთან გადაკვეთებზე და პრს-1-დან კპ-370-მდე სექციაზე მაგნიტების კვლევა
სხვადასხვა სახის მცირე სამშენებლო სამუშაოების განხორციელება და მექანიზმების უზრუნველყოფა დამკვეთის მიერ მოთხოვნილი პერიოდულობით.
ბაქო-სუფსის ნავთობსადენის მთლიანობის უზრუნველსაყოფად ჩატარდა სასწრაფო შეკეთების სამუშაოები, კერძოდ მდინარე ხანისწყლის მდინარის გადაკვეთაზე მოეწყო 350 კუბ.მ ქვაყრილი.
PSG-1-ზე დაპროექტდა და მოეწყო C35 მარკის რკინაბეტონის ფილა და 50 მ სიგრძის მისასვლელი გზა
სამუშაოს აღწერა: გურჯაანის ღვინის ქარხნის ადმინისტრაციული შენობის გადაკეთება სასტუმროდ. სამუშაო მოიცავს არქიტექტურულ დაგეგმარებას, მზიდი ელემენტების კონსტრუქციულ გამოთვლებს, წყლის, კანალიზაციის, გათბობა-ვენტილაციისა და ელ. დენის სისტემის დაპროექტებას, შიდა ინტერიერის დიზაინს, ასევე ჩოგბურთის კორტებს, საუნას და სხვა რეკრეაციულ საშუალებებს სასტუმროს კომპლექსის ფარგლებში.
გორგასლის გამზირზე მიწისქვეშა გადასასვლელის დაპროექტება, რომელიც შედგება რკინაბეტონის გალერეისგან, გუმბათისა და შესასვლელ/გასასვლელისგან.
მუშა პროექტი მოიცავს გადასასვლელის კონსტრუქციულ დაპროექტებას არქიტექტურული დაგეგმარების მიხედვით მიწისქვეშა კომუნიკაციების განლაგების გათვალისწინებით. შედგა საყალიბე და არმიერების ნახაზები, წყლის მომარების სისტემა სახანძრო ჰიდრანტებისათვის და განისაზღვრა გამაძლიერებელი კონსტრუქცია.
სამშენებლო სამუშაოების მართვა, როგორიცაა არსებული ბეტონის კიუვეტების და მილების გაწმენდა/აღდგენა, გზის ვაკისის მოსწორება, დაზიანებული ასფალტის საფარის აღდგენა, დეფორმირებული ქვედა ფენის და დაბზარული ასფალტის ფენის მოხსნა, ასფალტის ფენის მოწყობა, ბეტონის კიუვეტებისა და მილების შეკეთება, ახალი მილების მოწყობა, გზის მონიშვნა და ა.შ. 8 გზაზე, საერთო სიგრძით დაახლ. 27 კმ გარდაბანში, მარნეულსა და თეთრიწყაროს რაიონებში.
სამუშაოები სრულდება ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის და დასავლეთის საექსპორტო მილსადენზე, ასევე სამხრეთ კავკასიის გაზსადენზე და ბიპის სხვადასხვა ობიექტებზე: სატუმბ სადგურებზე, წნევის დამწევ სადგურებზე, მილსადენების დერეფნებზე, ჩამკეტ სადგურებზე, მდინარეთა გადაკვეთებზე, სუფსის ტერმინალსა და სასაწყობე ტერიტორიებზე და ა.შ.
მომსახურება მოიცავს – გზების შეკეთების და მოხრეშვის სამუშაოებს, მექანიზმების შეკეთებას, ეროზიისა და მეწყერსაწინააღმდეგო ღონისძიებებს, სხვადასხხვა სახის აღდგენით სამუშაოებს, ხელით შესასრულებელ სამუშაოებს, მცირე მასშტაბის სამშენებლო სამუშაოებს, მუშახელის უზრუნველყოფას, ზამთარში სადგურებთან მისასვლელი გზების მოვლა-პატრონობას, მასალების და მექანიზმების მიწოდებას და მძიმე/მსუბუქი ტვირთების ტრასპორტირებას.
შლუზის დამზადება, რ/ბ ანაკრები კონსტრუქციის დამზადება, ტრანშეის გათხრა, მიწის დამბის მოწყობა, წყალარიდების სისტემის ფლეთილი ქვით მოწყობა.
30 მ-მდე ჭაბურღილების გაყვანა PSG-1-ზე, ნიმუშების აღება, ტოპოგრაფიული კვლევა, ლაბორატორიული ტესტირება, გეოტექნიკურ მონაცემთა დამუშავება, შესაბამისი რეკომენდაციების შემუშავება და ანგარიშების შედგენა
ლიფტის შახტის გაძლიერება და ჰიდრავლიკური ლიფტის მონტაჟი, რომელიც შედგება ორი ძირითადი ელემენტისგან: 16 მ სიმაღლის ლიფტის შახტის გაძლიერება ანაკრები ფოლადის ელემენტებით, რ/ბ ბრტყელი სახურავის მოწყობა ლიფტის შახტაზე, ლიფტის და მისი რელსების მონტაჟი.
სადრენაჟე სისტემის და რ/ბ ფილის მოწყობა: არსებული 500 კვ.მ რ/ბ ფილის მოხსნა კომპანიის ეზოში, 20 სმ სისქის ღორღის ფენის მოწყობა და დატკეპნა, 20 სმ სისქის მონოლითური ბეტონის ჩასხმა, წყალგაუმტარი ჰერმეტიკის ფენის მოწყობა რ/ბ ფილების სექციებს შორის.
სარკინიგზო გადასასვლელის და მისასვლელი გზების ტოპოგრაფიული კვლევა 1:500 მასტაბში. საავტომობილო გზების სიბიარის (CBR) ტესტი.
სარკინიგზო გადასასვლელის და საავტომობილო გზის საფარის დაპროექტება.
შენობის მზიდი კონსტრუქციების შეფასება, არსებული დაზიანებების დადგენა. რეკომენდაციების შემუშავება შენობებზე ანტენის დაყენებასთან დაკავშირებით მათი კონსტრუქციული მდგრადობის გათვალისწინებით.
აღდგენითი და მოვლა-შენახვის სამუშაოები BV 2-ზე; რუსთავის მილსაწყობი ეზოდან ქვა-მარილის მიწოდება PSG-ზე; საწვავის კონტეინერის მონტაჟი და მისი ტრანსპორტირება რუსთავის მილსაწყობ ეზოში.
ნაპირდამცავი ნაგებობის და მდინარის კალაპოტის ლანდშაფტის ხელახალი დაპროექტება გარემო პირობების დაცვის გათვალისწინებით.
ვერტოდრომის ტერიტორიაზე 50 სმ საფარის (ბეტონი და ღორღი) და მოსაზღვრე გზაზე 5 სმ სისქის ხრეშის საფარის მოხსნა; ნარჩენების გატანა ახალციხის ნაგავსაყრელში; ტერიტორიის მოსწორება ბულდოზერითა და გრეიდერით.
28 ეროზიული უბნის ვიზუალური შემოწმება ბაქო-სუფსის ნავთობსადენის მიმართიულებით, ტოპოგრაფიული და გეოტექნიკური კვლევა საჭიროების შემთხვევაში, ეროზიული სამუშაოების დაპროექტება (დამბების, ბერმების, სადრენაჟე არხების და საყრდენი კედლების მოწყობა).
ტოპოგრაფიული და გეოტექნიკური კვლევის განხორციელება. მდინარე საცხენისზე ხიდის დაპროექტება.
100 გრ. მ-ზე მეტი სიგრძის ჭაბურღილების გაყვანა, პიეზომეტრების დაყენება, ნიმუშების სიმკვრივის ლაბორატორიული ანალიზი, ანგარიშის მომზადება.
გეოტექნიკური, ჰიდროლოგიური და ტოპოგრაფიული კვლევების მონაცემებზე დაყრდნობით დროებითი ნაპირსამაგრების დაპროექტება დერეფნის აღნიშნულ მონაკვეთზე ბაქო-სუფსის მილსადენის დასაცავად.
განხორციელდა დამატებითი მცირე სამშენებლო სამუშაოები (ბეტონის ბლოკების და აგურის კედლების მშენებლობის ჩათვლით) რ/ბ ფილებზე PSG-1 სადგურის ნარჩენების ცენტრალური აკუმულაციის ტერიტორიაზე (ჩჭAA).განხორციელდა დამატებითი მცირე სამშენებლო სამუშაოები (ბეტონის ბლოკების და აგურის კედლების მშენებლობის ჩათვლით) რ/ბ ფილებზე PშG-1 სადგურის ნარჩენების ცენტრალური აკუმულაციის ტერიტორიაზე (CWAA).
წყალმომარაგების სისტემის დაპროექტება და სამშენებლო სამუშაოების წარმოება სოფელ ანდეზიტში, ბაკურიანის რაიონი. გზაზე გეოტექნიკური და გეოდეზიური სამუშაოების შესრულება; მილსადენის ოპტიმალური ტრასის განსაზღვრა (1,2 კმ); წყალმომარაგების სისტემის ჰიდრავლიკური ანგარიში; სათავე ნაგებობის დაპროექტება; წყალმომარაგების სისტემის მოწყობა 150 მმ დიამეტრის ფოლადის და პლასტმასის მილებით; რ/ბ სათავე ნაგებობის მოწყობა.
გაზსადენის სხვადასხვა მონაკვეთებზე სპეციფიური კვლევის განხორციელება: გეოტექნიკური კვლევა, მილსადენის კოროზია, მილის დამცავი საფარის შემოწმება, სარქველების და გაზის განმანაწილებელი სადგურების ტექნიკური მდგომარეობის შეფასება, საინჟინრო სამუშაოების წარმოება, აუდიტი და ანალიზი.
ზემოთ ჩამოთვლილი სამუშაოები განხორციელდა მილსადენის მთლიანი სიგრძის 74 %-ზე (222 კმ-ზე) და მოიცავდა შემდეგ მონაკვეთებს:
მონაკვეთი A – ყაზბეგი-ფასანაური
მონაკვეთი B – ფასანაური-საგურამო
მონაკვეთი ჩ – საგურამო-ნორიო
მონაკვეთი D – ნორიო-წითელი ხიდი
ტოპოგრაფიული და გეოტექნიკური კვლევა, ნიმუშების ლაბორატორიული ანალიზი, ჰიდროლოგიური გამოთვლები, შლუზის და წყალგადამგდები ნაგებობის დეტალური დაპროექტება.
ტოპოგრაფიული და გეოტექნიკური კვლევა PSG-1 სადგურის ნარჩენების ცენტრალური აკუმულაციის ტერიტორიაზე (CWAA), ნიმუშების ფიზიკურ-მექანიკური თვისებების ლაბორატორიული ანალიზი, არსებული რ/ბ ფილის ბეტონის მარკის განსაზღვრა და არმატურის დაპროექტება, რ/ბ ფილის ანგარიში ერთი მანქანის დატვირთვის მიხედვით და ფილის გამაგრებისათვის რეკომენდაციების შემუშავება.
სხვადასხვა სპეციალისტების უზრუნველყოფა (ინჟინრები, გეოდეზისტები, გეოლოგები, ჰიდროლოგები და ა.შ.)
GB21-ზე 2.2 კმ სიგრძის მისასვლელი გზის დეტალური პროექტირება, ქანობების შემცირების და საუკეთესო საგზაო სამოსის არჩევისათვის სამი ალტერნატივის შემუშავება.
განვითარებულ ვარიანტებს შორის, II ვარიანტი ჩაითვალა ყველაზე დასაშვებად, ამ შემთხვევაში მაქსიმალური დახრა არ გაცდა 22 %-ს, რომელმაც უზრუნველყო უფრო უსაფრთხო მოძრაობა, ვიდრე I და III ვარიანტების შემთხვევაში.
კოდიანაში არსებული გზების შეკეთებისათვის მანქანა/მექანიზმების, მუშახელის და მასალების უზრუნველყოფა.
სასტუმროს კვლევა მზიდი ელემენტების ჩათვლით. ვენტილატორების დამონტაჟება, კაბელების გაყვანა, საფუძვლის გამაგრება, სეისმომედეგობის დადგენა პროგრამა ლირას გამოყენებით.
საგზაო სამოსის ხელახალი დაპროექტება, სამუშაოთა მოცულობების და ხარჯთაღრიცხვის დადგენა.
ჩოხატაური-ოზურგეთი-ბათუმი და ზუგდიდი-ანაკლიას გზების კვლევა (მთლიანი სიგრძე – 120 კმ) 1:1000 მასშტაბში, პოლიგონომეტრია
დაახლოებით 2 კმ სიგრძის ღობის მოწყობა ნაგავსაყრელის გარშემო. 1,28 კმ მოხრეშილი გზის და 2250 მ2 ფართობის ნაგვის გატანის ტერიტორიის მოწყობა.
დაცვის ჯიხურის მოწყობა, მოშენება, პირველი სართულის და ლიფტის შახტის გამაგრება, ეზოში სადრენაჟე სისტემის მოწყობა და შენობის მთავარი კარების დაპროექტება.